VTESHolland Forum IndexVTESHolland
The Dutch VTES forum

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in            Calendar

NEWS:
Vraagje vd Dag
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58

Post new topic   Reply to topic    VTESHolland Forum Index -> Other
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Cowfields
2nd Generation

:

Items

PostPosted: Mon Feb 27, 2012 11:05 am    Post subject: Reply with quote

In het regelboekje staat : Whatever cause the combat, it is important to remember that only ready minions can participate in combat and that your minions cannot enter combat whit any of your other minions.

6.4 Combat.
Back to top
View user's profile Send private message
oortje
Site Admin

:

Items

PostPosted: Mon Feb 27, 2012 11:08 am    Post subject: Reply with quote

Rule:
You can never enter combat with a minion you control.
No exeptions....ever.
Back to top
Jelsky
2nd Generation

:

Items

PostPosted: Mon Feb 27, 2012 10:28 pm    Post subject: Reply with quote

Ja, zoiets wilde ik ook al zeggen.. Maar toch interessant gevonden Harley. Smile Harass zegt inderdaad "any minion". Dat lijkt toch wel een uitzondering te suggereren.
Harlequin
2nd Generation

:

Items

PostPosted: Tue Feb 28, 2012 6:47 am    Post subject: Reply with quote

@oort: zou je je !salubri multirush deck willen posten of aan me pmen? Dank
Back to top
L
Primogen

:

Items

PostPosted: Wed Feb 29, 2012 2:17 pm    Post subject: Reply with quote

Volgens mij zegt naast Harass ook Taunt the Caged Beast niet specifiek dat de target controlled by another Metuselah moet zijn.
Of dit ook betekend dat je dus je eigen minions mag chargen weet ik niet, maar card-text technisch zou ik denken dat het wel mag.

[Edit:] Nevermind, antwoord is al gepost.
Back to top
oortje
Site Admin

:

Items

PostPosted: Thu Mar 01, 2012 11:50 am    Post subject: Reply with quote

Multi rush deck staat op decklist topic.
Back to top
Major E
Neonate

:

Items

PostPosted: Sun Mar 04, 2012 10:00 pm    Post subject: Q: De bermoemde/beruchte Villein-kaart Reply with quote

Vraag: tijdens het memorabele "Blood Feast Arnhem II" hoorde ik dat er nogal wat onduidelijkheid bestaat over toekomstig gebruik van villein. Er werd mij specifiek om die reden afgeraden te investeren in deze kaart.

De details hierover zijn onbekend, en ik denk er toch sterk over deze kaart aan te schaffen. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Extra: Ik zou erg blij zijn met een tip waar ik deze kaart kan bestellen. Op hacards.com waren ze helaas niet meer beschikbaar. En wat ze op E-bay vragen voor één kaart, gaat mij net iets te ver Wink

Alvast bedankt Smile
Back to top
Angel74
Respectloze, Arrogante zieltjeswinner

:

Items

PostPosted: Sun Mar 04, 2012 11:12 pm    Post subject: Reply with quote

Er is een officiële update gekomen voor Villein.

De kaarttekst is nu anders, waardoor de kaart een stuk minder game-breaking is geworden.

Hierdoor is het misschien minder de moeite om veel te investeren (en wellicht daalt de waarde van Villein nu wel).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Izaak
2nd Generation

:

Items

PostPosted: Sun Mar 04, 2012 11:37 pm    Post subject: Reply with quote

Voor de goede orde:

De oude Villein card text:

Quote:

Master: trifle. Put this card on a vampire you control and move 2 or more blood from that vampire to your pool. Minion Tap cards cost an additional pool. Villein costs an additional pool to play on this vampire.

De nieuwe Villein card text:

Quote:

Master: trifle. Put this card on a vampire you control and move 2 or more blood from that vampire to your pool. Minion Tap cards cost you an additional pool. Villein costs an additional pool to play on this vampire.

Het enige verschil tussen de twee versies is dat de oude versie Minion Tap totaal onspeelbaar maakte en dat de nieuwe versie Minion Tap weer speelbaar maakt. Het voordeel van Minion Tap is dat hij altijd gratis is en dat je hem kan doen voor hoeveel je wilt (dus ook spoelen voor 0 mag). Het voordeel van Villein is dat het een trifle is. De reden van deze verandering is ook alleen maar om Minion Tap weer een betaalbaar alternatief voor Villein te maken. In het afgelopen jaar was het gewoon onmogelijk om Minion Tap te spelen op een toernooi, omdat ze dan meestal 5-6 pool per stuk kosten, dus was de consensus: "als je geen (voldoende) Villeins hebt moet je weenie of midcap spelen".

In mijn opinie is Villein is 99 van de 100 gevallen een betere kaart dan Minion Tap omdat ze in de praktijk dezelfde functie hebben, maar Villein dus een Trifle is. Ik geloof dan ook niet dat de waarde van Villein zal dalen, omdat hij nooit voor het Minion Tap hose effect werd gespeeld, maar exclusief voor het trifle-zijn. Dat is niet veranderd.

Wat betreft hoe je eraan kunt komen - ik ben bang dat e-bay je enige bron is. Er gaan er met enige regelmaat een paar op auction voor tussen de 7 en 10 dollar. Buy-it-now zou ik je afraden, want dat is inderdaad schofterig duur. Overigens is het prima mogelijk een goed, competitief deck te bouwen zonder Villeins, maar veel van die decks zijn (helaas?) onmiskenbaar beter met Villeins.
Back to top
Jelsky
2nd Generation

:

Items

PostPosted: Mon Mar 05, 2012 2:13 pm    Post subject: Reply with quote

Tja, een optie kan zijn: Gewoon met Minion Taps spelen, en als je geen nadeel wilt hebben op een toernooi, je playgroup lief aankijken Smile
Harlequin
2nd Generation

:

Items

PostPosted: Mon Mar 05, 2012 2:37 pm    Post subject: Reply with quote

2 extra opties

1 kijken of je nog httb starters kunt krijgen. Zijn vast duur maar als je losse prijs per villein bekijkt misschien relatief te betalen als je geluk hebt

2 ik heb er evt nog een paar te ruil . Hoeveel zoek je er?
Back to top
Major E
Neonate

:

Items

PostPosted: Mon Mar 05, 2012 10:12 pm    Post subject: Reply with quote

Bedankt voor de reacties en de heldere info!

@Harlequin: Ik zocht er 2 of 3, maar eerlijk gezegd ben ik al dik tevreden met één exemplaar. Ik stuur je graag een PM wat betreft het ruilen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    VTESHolland Forum Index -> Other All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58
Page 58 of 58

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
VTESHolland topic RSS feed